Рекомендації британського методиста Ніка Доусона

Оцените материал
(0 голосов)

Рекомендації британського методиста Ніка ДоусонаРекомендації щодо організації роботи вчителя дає британський методист Нік Доусон. Нік Доусон пов'язаний з освітянського сферою близько 50 років - спочатку як студент, викладач, а нині як методист. У видавництві "Лонгман" працює методистом понад 20 років. За цей час працював у 40 різних країнах. Його науковий доробок можна знайти в більше ніж 20 книжках з методики, мовної практики, словниках, тестах і відео посібниках. Головною сферою інтересів Ніка Доусона є розумовий процес вивчення мови.

ДІТИ І РОЗУМІННЯ

Діти використовують всі свої чуття (а не тільки мову) для розуміння.
Якщо Ви вмієте, навчаючи, застосовувати руки, обличчя, тіло, якщо Ви рухаєтеся і берете предмети, показуєте малюнки, щоб закріпити значення того, що Ви кажете, значить, Ви усвідомлюєте, що у дітей абсолютно нема ніяких перешкод для розуміння іноземної мови.
Проте діти НЕ зрозуміють Вас, якщо Ви будете перекладати ці значення рідною мовою. Якщо вони звикнуть, що переклад можливий - то і не будуть намагатися зрозуміти англійську. Вчителі можуть проводити уроки навіть з дуже маленькими дітьми тільки англійською, треба тільки з самого першого уроку почати правильно, послідовно користуватися тільки англійською.

УНИКАТИ РОЗМОВИ РІДНОЮ МОВОЮ

Не примушуйте дітей говорити один до одного англійською, окрім як тоді,коли вони виконують завдання.
Якщо діти звертаються до Вас рідною мовою,
відповідайте англійською.
Спонукайте дітей говорити англійською, але НІКОЛИ не ігноруйтетого, що кажуть діти рідною мовою.    
Хто ж, врешті решт, може говорити рідною мовою під час уроку іноземної?
1)    Діти можуть вживати рідну мову, звертаючись один до одного, крім спеціально обумовлених завдань    
2)    Діти можуть говорити рідною мовою, допоки не будуть готові говорити англійською
3)    У виняткових випадках (наприклад, коли треба заспокоїти дитину, що плаче) вчитель може використовувати рідну мову.

Для підтримки дисципліни спробуйте передати Ваше незадоволення голосом, поглядом і особливою по¬ведінкою. Зовсім необов'язково застосовувати рідну мову.

ГОВОРИТИ ТАК, ЩОБ ВАС ЗРОЗУМІЛИ

Треба завчити простіші вирази для організації роботи в класі. Ви побачите, як швидко діти запам'ятають ці фрази, адже Ви весь час будете їх повторювати.
Уважно спостерігайте за учнями - слідкуйте за виразами їхніх облич. Ви побачите, чи дійсно вони розуміють вас (не повторюйте весь час "Do you understand?" , бо це негативно впливає на емоції учнів - у них може скластися про себе враження, що вони нездатні чогось зрозуміти).

ЗНАЙОМІ СЛОВА — ЗНАЙОМІ ТЕМИ
 

Вибирайте слова, які Ваші учні вже знають чи зрозуміють, оскільки в рідній мові є схожі на них за звучанням.
Вивчайте теми, знайомі дітям з їхнього повсякденного життя або з інших уроків.
Уникайте тем, яких діти ще не готові зрозуміти, навіть рідною мовою.

ПОВТОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ 
 

Повторюйте, вживаючи ті ж самі слова і вирази, або трохи інші - але дайте дітям ще одну можливість зрозуміти те, що вони почули.

ВАША ВИМОВА
  

Говоріть трохи повільніше, ніж зазвичай, підкреслюючи інтонацією та наголосом важливі слова.
Робіть паузи, щоб дати можливість учням, які відстають,
встигати за іншими
(паузи після логічно пов'язаних груп слів важливіші, ніж
просто повільний темп мови).    
Полегшуйте структури під час говоріння і повторюйте ті структури, що використовуєте.
Підкріплюйте слова чи фрази, що їх Ви кажете, письмом або малюванням на дошці, рухами, виразом обличчя, діями, малюнками тощо.
Старайтеся, щоб учні спостерігали за Вашим обличчям і губами, коли Ви говорите.
Завжди коментуйте те, що робите – Now, first of all; Good; Now, we have done this and this and we are going to do this…

Чітко пояснюйте, чого Ви чекаєте від учнів – Now, listen carefully; Now watch carefully.
Дотримуйтеся порядку ведення уроку — щоб учні знали, що відбувається, і що відбуватиметься.

Діючи за цими корисними порадами, Ви переконаєтеся, що діти почали краще розуміти розмовну англійську.
Окрім того, вони ще й почуватимуться впевненіше у ролі мовців англійською.

Nick Douson

Последнее изменение Понедельник, 17 Июня 2013 09:33

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети