(044)240-21-01 phone logo

blog

Наш блог регистрация

Блог последние комментарии

ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТЕХНОЛОГІЇ «ВЕБ-КВЕСТ» НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор 
Оцените материал
(23 голосов)

veb-kvest-na-urokah-anglIyskoyi-movi-2Дика Світлана Михайлівна, вчитель англійської мови
вищої категорії, старший учитель комунального закладу
«НВО-ЗОШ І-Ш ступенів № 31 з гімназійними класами,
центру дитячої та юнацької творчості «Сузір’я»
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

«Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як вчили вчора, ми крадемо
у наших дітей завтрашній день»
Джон Дьюї

Слідуючи пораді Джона Дьюї, в останні роки я все частіше поповнюю свою методичну скарбничку новими технологіями навчання. В даній статі хочу привернути Вашу увагу до однієї із таких популярних сучасних видів освітніх Інтернет-технологій, як веб-квест.

Якщо звернутись до етимології цього поняття, то воно походить з англійської мови. Web [web] - веб, всесвітня мережа, quest [kwest] – пошук. В сучасній педагогіці веб-квест розглядається як проблемне завдання з елементами рольової гри. Це – свого роду міні-проект, значна частина матеріалу для якого береться з Інтернету.

“A WebQuest is an inquiry-oriented activity in which some or all of the information that learners interact with comes from resources on the internet”, - стверджує Берні Додж. Саме він разом зі своїм колегою Томасом Марч, будучи викладачами університету Сан-Дієго (США), у 1995 році представив цю технологію міжнародній педагогічній спільноті. А сьогодні вчителі іноземних мов всього світу широко використовують цю інноваційну технологію як один із засобів ефективного навчання мови з використанням ресурсів Інтернету.

Слід відмітити, що веб-квест як освітня технологія спирається на такий підхід до навчання, в процесі якого відбувається створення нового. У ході роботи над веб-квестом учитель створює умови для самостійної розумової та творчої діяльності старшокласників і підтримує їх ініціативу. Він є консультантом, організатором і координатором проблемно-орієнтованої, дослідницької, навчально-пізнавальної діяльності учнів. У свою чергу, учні стають рівноправними «співучасниками процесу навчання», поділяючи зі своїм учителем відповідальність за його процес і результати.

Як правило, веб-квест можна поділити на чотири основні елементі (кроки):

• 1-ий крок – Вступ (Introduction).

Етап «Вступ» зазвичай використовується для ознайомлення із загальною темою веб-квесту. Він включає надання вступної інформації і часто вводить ключову лексику та поняття, які будуть потрібні учням, щоб зрозуміти як виконувати наведені завдання.

• 2-й крок – Завдання (Task).

На цьому етапі чітко пояснюється, що повинні робити учні, працюючи з веб-квестом. Запропоновані вчителем завдання повинні бути добре вмотивованими, дійсно цікавими для них та побудованими на реальних ситуаціях. Як правило, в цьому етапі найактивніше приймають участь учні, які люблять розігрувати рольові ігри.

• 3-ій крок – Процес (Process).

Це - поетапний опис ходу роботи, розподіл ролей та обов’язків кожного учасника веб-квесту, посилання на Інтернет-ресурси, кінцевий продукт. На цьому етапі вчитель роз’яснює, як саме учні будуть виконувати завдання (порядок виконання та сортування інформації).
У веб-квесті, основаному на мовному матеріалі, на цьому етапі можна вводити чи повторно використовувати англійську лексику та граматику. Крок «Процес» матиме один, або декілька «продуктів» (learning outcomes), які учні повинні подати в його кінці. Ці «продукти» часто формують основу наступного етапу.

• 4-ий крок – Оцінювання (Evaluation).

На цьому етапі учні можуть займатися самооцінюванням, порівнюючи і протиставляючи те, що виконали з іншими учнями, та аналізуючи те, що вивчили чи чого досягли власними зусиллями. Тут також проводиться оцінювання вчителем, підводиться підсумок і заохочується рефлексія та подальше дослідження проблеми.

Берні Додж визначив два види веб-квестів:

1. Короткострокові веб-квести

Наприкінці такого веб-квесту учень стикнеться зі значною кількістю нової інформації, котру розумітиме. Короткостроковий веб-квест матиме за мету набуття елементарних знань з певної теми. Він може охоплювати період близько кількох занять, протягом якого учні переглядатимуть вибрані сайти для того, щоб знайти потрібну інформацію, і використовуватимуть її у класі для досягнення поставлених навчальних цілей.

2. Довгострокові веб-квести

Після завершення такого веб-квесту учень грунтовно проаналізує отриману інформацію, продемонструє розуміння матеріалу, самостійно створюючи та ускладнюючи завдання для роботи над темою. В цьому полягає основна відмінність між короткостроковими та довгостроковими веб-квестами – у другому випадку учні повинні змінити інформацію, що одержали, перетворюючи її в новий продукт: доповідь, презентацію, інтерв’ю чи дослідження. Довгострокові веб-квести можуть тривати кілька тижнів або й навіть навчальний семестр.

У цілому, структура будь-яких веб-квестів повинна сприйматися як основна директива, і тому потрібно проектувати їх так, щоб вони відповідали потребам і навчальним цілям, які ви ставите перед собою та учнями на уроці.

Отже, веб-квест – це новий формат уроку або позаурочної діяльності з орієнтацією на розвиток пізнавальної, дослідницької роботи учнів, на якому основна частина інформації добувається через ресурси Інтернет. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не тільки добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, але й скеровують свою діяльність на поставлені перед ними завдання.

З власного досвіду можу стверджувати, що робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, дає можливість урізноманітнити навчальний процес, зробити його біль живим і цікавим та підвищити його ефективність.

Пропоную ознайомитись з матеріалами веб-квесту на тему «Taras Shevchenko: Why Does He Matter Today?», який протягом січня-лютого 2014 року проводився в 10 класі нашого навчального закладу та присвячувався 200ій річниці з дня народження всесвітньо відомого вітчизняного барда Тараса Григоровича Шевченка.

Дика_The Teacher's Presentation of WebQuest.ppt

Дика_Students' Presentation of WebQuest.ppt

 veb-kvest-na-urokah-anglIyskoyi-movi-3

veb-kvest-na-urokah-anglIyskoyi-movi-4

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети