(044)240-21-01 phone logo

blog

Наш блог регистрация

Блог последние комментарии

Використання мультимедійних технологій при вивченні англійської мови

Автор 
Оцените материал
(6 голосов)

Даценко Ірина Вікторівна,
вчитель англійської мови
вищої кваліфікаційної категорії,
Канівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №6
з поглибленим вивченням іноземних мов

vikoristannya-multimedIynih-tehnologIy-pri-vivchennI-anglIyskoyi-movi-1Динамічний розвиток сучасного суспільства, світова глобалізація, бурхливий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій впливає на перерозподіл світового освітнього простору, потребує забезпечення можливості отримання якісної освіти, вимагає нових підходів до організації процесу підготовки молодого покоління до суспільного життя. Необхідними умовами повноцінної, практично зорієнтованої освіти є її доступність та зорієнтованість на використання сучасних інноваційних засобів навчання. Тому, відповідно до чинних державних цільових програм, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в наш час є національним пріоритетом освіти України. Відомий вислів Н. Ротшильда про те, що «хто володіє інформацією, той володіє світом», у сучасному розумінні безсумнівно можна перефразувати як, «хто володіє інформаційними технологіями, той володіє світом освіти».

Сучасний стан розвитку навчання англійській мові пропонує вчителю для використання у навчально-виховному процесі величезний арсенал методичних та дидактичних матеріалів. Це, в першу чергу, стосується автентичних навчально-методичних комплексів видавництва Великої Британії: Oxford University Press, Pearson Longman, Cambridge University Press, Express Publishing. На використанні матеріалів цих підручників базуються програми навчання англійської мови, що націлюють учнів на навчання через комунікацію, більш природну ситуацію, а вчителів - на особистісно-орієнтований підхід до кожного учня. Ці підручники містять не лише аудіоматеріали для прослуховування, а й мультимедійні додатки (Multi-Rom), які пропонують учням велику кількість інтерактивних вправ для відпрацювання мовних (лексика, граматика) та мовленнєвих (аудіювання, читання, письмо, усне мовлення) навичок, які можуть використовуватись як на уроці, так і для самостійної роботи учнів вдома. Мультимедійні диски спираються на використання наочності, яка за допомогою комп’ютера є значно ефективнішою, використовують нові можливості презентації навчального матеріалу. Специфічними особливостями їх є використання комплексу засобів представлення інформації: тексту, графіки, звуку, відео; індивідуалізація навчання; моделювання завдань та контроль виконання. Вони забезпечують введення навчального матеріалу, моделювання ситуацій спілкування, організацію ігрових завдань, контроль і оцінку знань, дозволяючи використати всі види наочності.

Мій досвід показує, що використання комп’ютерних матеріалів, які пропонуються до автентичних НМК видавництва Великої Британії, при вивченні англійської мови дає позитивні результати для розвитку навичок самостійної роботи учнів: перегляд фрагментів уроків, накопичення мовного матеріалу, розвитку навичок аудіювання та самоконтролю. При цьому відбувається інтеграція курсів: інформатики, психології, історії і культури англомовних країн. Наприклад, використання Multi-ROM дисків до посібників англомовних видань Express Publishing, Macmillan, Oxford, Longman полегшує підготовку до моніторингу знань учнів.

Використання комп'ютерних програм, які створені до вище згаданих автентичних НМК, зменшує час на подолання мовного бар'єру: вивчення лексики і типових конструкцій відбувається на підсвідомому рівні. Не треба забувати і про елемент зацікавленості при використанні комп’ютерних програм на уроках: наочність, мовне середовище, музичний фон – все це створює психологічну атмосферу позитивно емоційного настрою учня, а це полегшує процес вивчення англійської мови.

Рекомендую використовувати сайти з безкоштовними матеріалами, які допомагають дітям, вчителям і батькам при вивченні іноземних мов:

Отже, використання Multi-ROM дисків до посібників англомовних видань Express Publishing, Macmillan, Oxford, Longman та Інтернет-ресурсів до НМК цих видавництв пропонує учням:

  • різні види інформації (тексти, аудіо, графіку, анімацію, відео та ін.);
  • матеріали, які вирізняються високим ступенем наочності, автентичністю та викликають бажання дізнатися більше;
  • креативність у вивченні англійської мови;
  • підвищення самомотивації та цікавості до вивчення англійської мови за рахунок автентичного навчального матеріалу;
  • можливість навчання в індивідуальному темпі;
  • індивідуальний доступ до навчального матеріалу;
  • створення власних Power Point презентацій;
  • використання допоміжних сайтів, он-лайн відео, аудіо записів, інтерактивних ігор, тощо;
  • розвиток рефлексії та підвищення рівня ефективності самоосвіти;
  • покращення не тільки мовних, мовленнєвих, соціокультурних, але й комп'ютерних компетенцій;
  • доступ до матеріалів з будь-якого електронного носія (стаціонарний комп'ютер, ноутбук, планшет, смартфон) та будь-де (вдома, в кафе, в бібліотеці тощо), де є Wi-Fi зона або інший вид підключення до Інтернету.

Отже, використання мультимедійних технологій в мовній освіті — це один з перспективних напрямків інформатизації навчального процесу. Вони збагачують процес навчання, оскільки володіють значним лінгводидактичним потенціалом, компенсують відсутність природного іншомовного середовища і одночасно дозволяють уникнути негативних психологічних станів, властивих ситуацій безпосереднього міжкультурного спілкування. У наші дні володіння інформаційними технологіями стає в один ряд з такими якостями, як уміння читати і писати. Введення нових форм викладання дозволяє підняти освітній процес на новий рівень.

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети