(044)240-21-01 phone logo

blog

Наш блог регистрация

Блог последние комментарии

Деякі можливості активізації діяльності дітей на уроках іноземної мови в молодших класах

Автор 
Оцените материал
(8 голосов)

deyakI-mozhlivostI-aktivIzatsIyi-dIyalnostI-dIteyАвтори: Жирна І.М. –
вчитель англійської мови
Шосткинської спеціалізованої школи
I ступеня №13
з поглибленим вивченням
іноземних мов.

Вивчення іноземної мови, особливо в початкових класах, потребує обов’язкової активної діяльності дитини, участі її в процесі. При цьому повинні бути виконані і педагогічні завдання, які вчитель ставить перед собою. Існує багато способів активізації діяльності дітей на уроках англійської мови. Але найбільш ефективними мені здаються ті з них, що дозволяють зробити навчання цікавим для дитини і в той же час добитися виконання педагогічних задач. Тому хочу зупинитися лише на двох типах завдань, що дозволяють зробити уроки англійської мови більш різноманітними та активізувати діяльність дітей.

Важлива частина уроку – його початок. Дітей треба ввести до сфери іншомовного спілкування, але зробити це так, щоб учням початкових класів не було нудно та важко. Для цього часто на початку уроку я використовую різні ігри. Наприклад, я показую дітям якийсь предмет і задаю запитання. Дитина відповідає, і до відповіді ставиться наступне запитання. Цю гру я називаю “Сніжний ком”. Наприклад, вчитель показує дітям ручку і запитує:

T:Whatsthis P: Itsapen.
What colour is this pen? It’s red.
What else is red? The rose is red.
What colour are the roses? They are pink, yellow, white…
What is yellow? The sun is yellow.
What form is the sun? It’s round.
What is round too?  It’s aball.
What do we do with a ball? We play with a ball.

Who likes to play with a ball?

Children like to play with a ball.
Where do children play with a ball? They play in the park.
What game do they play in the park? They play football.

Ця вправа допомагає розвивати мислення, пам’ять, зв’язне усне мовлення та стимулює учнів до роботи на уроці, а також розвиває навички давати правильні відповіді на спеціальні запитання. Крім того, така гра дозволяє вчителю повторити ту лексику, що необхідна, і зробити це в невимушеній, цікавій для дітей формі. Також така гра може бути початком уроку, на якому вчитель збирається повторити частини мови або познайомити дітей з цією темою.

Ще однією формою роботи, що дозволяє активізувати діяльність дітей, є сінквейн. Що таке сінквейн? Це один з прийомів технології розвитку критичного мислення через читання та письмо. Це специфічна форма віршу (без рими), що складається з п'яти рядків, в яких узагальнено інформацію з вивченої теми. Слово «сінквейн» походить від французького слова «п'ять» і означає «вірш, що складається з п'яти рядків». Сінквейн - це незвичайний вірш, а вірш, написаний у відповідності з певними правилами. У кожному рядку задається набір слів, який необхідно відобразити у вірші.

1 рядок - заголовок, у який виноситься ключове слово, поняття, тема сінквейна, виражене у формі іменника.
2 рядок - два прикметника, що називають ознаки основного слова.
3 рядок - три дієслова, що характеризують дії основного слова.
4 рядок - фраза, що несе певний сенс, акумулює емоції, підсумовує інформацію.
5 рядок - резюме, висновок, одне слово, іменник (можливий синонім основного слова).

П'ятий рядок включає слово-резюме, яке дає нову інтерпретацію теми, висловлює особисте або емоційне ставлення автора сінквейна до теми. Вчителі різних предметів використовують цю форму на різних етапах уроків. Він вчить дітей знаходити найточніші слова і в лаконічній формі стисло передавати зміст. Зрозуміло, що більше він поширений в класах середньої та старшої ланки. Я викладаю англійську мову у молодших школярів. Ця форма мені дуже подобається, і я вирішила, що є сенс застосовувати його на своїх уроках. Спочатку діти підбирали слова з моєю допомогою. Ми записували всі запропоновані ними слова у рядки, а потім вибирали з них ті, які, на нашу думку, найбільш відповідали заданій темі. Сінквейн можна використовувати як при вивченні та закріпленні лексичних одиниць, так і при переказі тексту або при складанні міні-розповідей.

На мою думку, сінквейн гарний тим, що діти також вчаться розрізняти такі частини мови, як іменник, прикметник та дієслово в англійській мові.

Приклади сінквейна з теми “ Seasons”

Spring

Green, bright
Come, blossom, smell
Spring comes after winter.
Season

З теми: “ Animals and birds”

Dog Parrot
Big, clever Funny, colorful
Bark, run, guard fly, speak, walk
Barking dogs seldom bite. Parrots live in hot countries.
Animal  bird

З теми: “ School”

Book  Pencil
Thick, interesting Long, thin
Children like reading books. We draw with a pencil.
It’s great! Pleasure

Звичайно, що найбільш поширено використання сінквейну на заключному етапі уроку, коли необхідно зробити підсумок того, що було зроблено. Але можливо використовувати його також і на початку уроку. Коли необхідно ввести дітей в тему. Мотивувати їх на роботу. Складаючи сінквейн на ту чи іншу тему, діти згадують все, що вони знають з цієї теми, і після цього продовжити обговорення буває значно простіше. Перші сінквейни діти складають з допомогою вчителя, а потім вони вже здатні зробити це самостійно. І тоді цікавою формою роботи може стати співставлення тих сінквейнів, що в них вийшли. Це може бути як груповою, так і парною роботою. Учні в групах спів ставляють сінквейни, знаходять те, що співпадає або відрізняється, і це стає приводом для того, щоб розширити словарний запас, поспілкуватися іноземною мовою. Часто трапляється так, що дітям не вистачає знань англійської мови, і вони ставлять запитання, з’ясовуючи, як англійською мовою можна сказати те чи інше слово. Така форма роботи дозволяє в невимушеній формі зацікавити дітей вивченням іноземної мови.

Крім того, складання сінквейну може бути домашнім завданням. Вивчивши ту чи іншу тему, я пропоную дітям дома самостійно скласти сінквейн, використовуючи знайомі їм слова. Перевірка домашнього завдання також виглядає як парна або групова робота, коли діти співставляють те, що в них вийшло.

Звичайно, всі ці форми активізації діяльности дітей на уроках не можуть використовуватися на кожному уроці, адже навчання має бути різноманітним. Але необхідною умовою ефективності все ж таки є регулярність використання цих ігор.

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети