(044)240-21-01 phone logo

blog

Наш блог регистрация

Блог последние комментарии

Проектна робота. Кіно. Дзиґа Вертов.

Автор 
Оцените материал
(2 голосов)

Dziga-Vertov-2

МАН
Проектна робота на уроках англійської мови

Визначна роль Дзиґи Вертова в історії українського і світового кіно

«Эта экспериментальная работа направлена к созданию подлинно международного абсолютного кино на основе его полного отделения от языка театра и литературы».
Дзига Вертов «Человек с киноаппаратом»

Проектна робота на уроці англійської мови відіграє значну роль в сучасній методиці викладання. Вона допомагає учням набирати досвіду у пошуковій роботі, розвивати здібності й шукати свого шляху в житті. Ці матеріали будуть особливо цінними тим старшокласникам, які мріють присвятити своє життя кіномистецтву. Роль вчителя – організувати проектну роботу, подати ідею, допомогти підібрати матеріали й спрямувати пошук в заданому напрямку. Ми пропонуємо вам ідею дослідницької проектної роботи. ЇЇ найвищим результатом може стане написання і захист дослідження в МАН (Малій академії наук).

Сподіваємось, що наступні матеріали допоможуть вам і вашим учням дослідити життя і творчість Дзиґи Вертова (1896-1954) - видатного радянського кінорежисера, який працював на студіях «Культкіно», 3-й Госкінофабриці, Київській кінофабриці ВУФКУ (1927–1930), «Межрабпомфільм», ЦСДФ.

Він також є одним із засновників і теоретиків документального кіно. Цей видатний режисер першим використав методику «прихована камера». У Вікіпедії є багато цікавих матеріалів про цього генія кіно.

Дзиґа Вертов в Wikipedia

Джерело 1

Джерело 2

Джерело 3

The British Film Institute (BFI)
Sight&Sound, the international film magazine about Dziga Vertov

KInoteatr-IMAX-v-tsentrI-LondonaКінотеатр IMAX в центрі Лондона, яким володіє Британський інститут кіно

Редакція найвпливовішого британського кіножурналу Sight & Sound оприлюднила результати голосування за кращий документальний фільм усіх часів. Ним виявився фільм Дзиґи Вертова "Людина з кіноапаратом" (1929). Про це повідомив Національний центр Олександра Довженка на початку серпня 2014 року. Більше 1000-чі фільмів стали номінантами цього рейтингу. Багато з них було знято після 2000 року, тому особливо вражає той факт, що німа стрічка 1929 року отримала таке високе визнання серед кінопрофесіоналів з усього світу. На сайті Британського інституту кіно - the British Film Institute (BFI) можна знайти багато корисної інформації, присвяченої кіномистецтву.

Man with a Movie Camera

Man-with-a-Movie-CameraDziga Vertov’s extraordinary montage of urban Russian life is both exhilarating and intellectually brilliant.

Man With a Movie Camera is an extraordinary piece of film-making, a montage of urban Russian life showing the people of the city at work and at play, and the machines that keep the city going. It was Vertov’s first full-length film, and he used all the cinematic techniques at his disposal – dissolves, split screen, slow motion and freeze-frames – to produce a work that is exhilarating and intellectually brilliant.

Michael Nyman’s music has reached its largest audience by way of his film scores. Following his collaboration with video artist Chris Kondek and Russian expert David King on The Commissar Vanishes, which looks at how Stalin forced Soviet citizens to erase by hand the photographs of his political enemies, Nyman has been researching the period of extraordinary creativity which followed the Revolution and lasted throughout most of the 1920s. Key to this period was Dziga Vertov’s extraordinary film Man with a Movie Camera, which documents the full spectrum of 1929 Soviet urban life with dazzling inventiveness. It was Vertov’s formal inventiveness and energetic lyricism which inspired Nyman to create his new score for this radical experiment of the Soviet cinematic avant-garde.

Джерело

The Greatest Documentaries of All Time

The greatest documentaries ever made, as voted by 103 directors including John Akomfrah, Thom Andersen, Michael Apted, Clio Barnard, Sophie Fiennes, Amos Gitai, Paul Greengrass, Jos? Luis Guerin, Isaac Julien, Asif Kapadia, Sergei Loznitsa, Kevin Macdonald, James Marsh, Joshua Oppenheimer, Anand Patwardhan, Pawel Pawlikowski, Nicolas Philibert, Walter Salles and James Toback…

Джерело

Українську стрічку визнано найвизначнішим документальним фільмом всіх часів

StrIchka-Lyudina-z-kInoaparatom1 серпня 2014 року, п’ятниця

Стрічка "Людина з кіноапаратом" (1929) Дзиґи Вертова посіла першу сходинку найавторитетнішого кінорейтингу, який оприлюднив Британський кіноінститут (BFI).

Видавець найстарішого та найавторитетнішого кіножурналу Sight & Sound, оприлюднив результати голосування за найвизначніший документальний фільм всіх часів.

З більше 200 критиків і 100 фільммейкерів з усього світу, які взяли участь у складанні цього рейтингу, 110 назвали найкращим документальним фільмом всіх часів українську стрічку.

Про це у п’ятницю повідомляє Національний центр Олександра Довженка.

Фільм "Людина з кіноапаратом" переміг в рейтингу журналу Sight & Sound попри те, що до нього було номіновано понад 1000 фільмів від зародження кінематографа до наших днів, кожен п'ятий з яких був знятий після 2000 року: тим неймовірніше, що німа стрічка 1929 року отримала таке визнання кінопрофесіоналів.

"Людина з кіноапаратом" - друга стрічка Дзиґи Вертова, створена на Одеській кінофабриці ВУФКУ спільно з талановитим братом-оператором Михаїлом Кауфманом.

Виключений з Совкіно, де працював доти, Вертов був запрошений до України керівництвом ВУФКУ, яке лояльніше ставилось до мистецьких експериментів, час яких в Росії вже минув.

Ліберальна політика українського уряду наприкінці 1920-х на противагу догматичній і дедалі більш прескриптивній політиці в Росії, спричинила справжній потік еміграції кіномитців в Україну: свої експерименти змогли тут здійснити Дзиґа Вертов, Михаїл Кауфман, Микола Шпиковський, Іван Перестіані, Ніколай Охлопков та Володимир Маяковський, який створив для ВУФКУ три кіносценарії.

Неоднозначно сприйнятий критиками, й зовсім незрозумілий аудиторії, авторефлексивний експеримент Вертова невдовзі був викреслений з історії радянського кіно й надовго забутий.

"Людину з кіноапаратом" згадали лише в 1960-х роках по смерті режисера, коли кінематографісти французької "нової хвилі" перевідкрили його творчість.

Знятий в Одесі, Києві та Харкові, фільм є методологічним посібником для кінодокументалістів і одночасно "фільмом про фільм", в якому ставляться питання про природу безпристрасної фіксації реальності.

"Людина з кіноапаратом", маніфест Вертовської футуристичної концепції "кіноока" є взірцем неймовірного монтажного експеримента, "кіносимфонії", про життя радянського мегаполіса, в якому ще рясно розлиті ознаки славетної політики українізації - написи, гасла, плакати тощо.

Журнал Sight & Sound - найстаріший з існуючих кіножурнал у світі, який виходить в Великобританії з 1932 року.

З 1952 року щодесятьроків журнал публікує рейтинги найвизначніших ігрових фільмів всіх часів за результатами опитувань сотень кінопрофесіоналів з усього світу.

Рейтинг Sight & Sound вважається найавторитетнішим в середовищі кінематографістів. В останньому рейтингу 2012 року "Громадянин Кейн" Орсона Веллса, фільм-лідер рейтингу впродовж останніх 50 років, вперше був витіснений з першої позиції тріллером Адьфреда Гічкока "Запаморочення".

В цьому ж рейтингу, в якому не розрізнювались ігрові та неігрові фільми, "Людина з кіноапаратом" посіла феноменальне 8 місце серед фільмів всіх часів, що й спонукало BFI запровадити окремий рейтинг документальних фільмів.

Повний рейтинг голосування по 50 найвидатнішим документальним стрічкам всіх часів буде оприлюднено в вересневому номері журналу Sight & Sound, який вже в серпні з'явиться в продажу.

Джерело

Максим Мєдвєдєв «Дзиґа Вертов. Ловець звуків, або Доктор Франкенштейн»

DziGa-Vertov-na-zyomkah-dokumentalnogo-fIlmu-SvIt-bez-griДзиґа Вертов на зйомках документального фільму «Світ без гри»

Стаття Максима Мєдвєдєва також заслуговує на увагу. В ній автор надає важливу і цікаву інформацію про життя і творчість цього видатного кіномитця. Читається на одному диханні.

Джерело

Посилання на статтю (см. Документ Word «Кино Дзига Вертов статья Максима Медведева»)

 

Перед тим, як дивитися цей фільм, бажано підготуватися і прочитати рекомендовані нами матеріали. Це допоможе вам краще зрозуміти творчий задум режисера і з задоволенням поринути в безмежний океан високого кіномистецтва.

Бажаємо гарного перегляду і творчої наснаги вам і вашім учням, яких зацікавить робота над цим проектом.

Video
Man with a Movie Camera

 

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети