(044)240-21-01 phone logo

ШІСТЬ ТЕХНОЛОГІЙ, ЯКІ ВРАЖАТИМУТЬ ШКІЛЬНИЙ СВІТ У НЕДАЛЕКОМУ МАЙБУТНЬОМУ

Автор 
Оцените материал
(3 голосов)

Яківчик О.М.
вчитель англійської мови Чернівецької гімназії №5
Куриш С.М.
доцент, завідувач кафедри методики викладання філологічних дисциплін
Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

shIst-tehnologIy-yakI-vrazhatimut-shkIlniy-svIt-u-nedalekomu-maybutnomu-1В статті зроблена спроба проаналізувати майбутнє навчальних технологій, які запроваджуються в освітній процес. Дослідницька група NMC (США) при готувала щорічну доповідь про вплив сучасних технологій на освіту.

Ключові слова: колективна творчість, шкільна освіта, технологічні процеси, середовище для колективної творчості, он-лайнові засоби спілкування.

The article deals with the analyzing the future of educational technologies, their implementation in teaching process. New Media Consortium (US NMC) group has done the research and prepared the annual report on the topic.

Key words: cooperative creativity, school education, technological processes, collaborative environments, on-line communication tools.

Серед колективної творчості, обчислювальні методи та «розумні» об’єкти були перераховані в ряд технологій, які мають великий вплив на шкільну освіту в недалекому майбутньому. Відома дослідницька група New Media Consortium (NMC) на протязі декількох останніх років готувала щорічну доповідь про вплив сучасних технологій на освіту. Через невеликий проміжок часу, вперше у своїй практиці, NMC підготували шкільну версію доповіді, відому як “Horizon Report: 2009 K-12 “Edition””, яка описує шість основних технологій, які впливатимуть на шкільну освіту на протязі 3 років, а можливо, й раніше. Всі технології в доповіді ґрунтуються по мірі наближення кожної до дійсності. Для кожної із технологій перераховані основні проблеми, які пов’язані із навчанням школярів. Наступні дослідження базовані на матеріалах відкритих ресурсів, наукових досліджень, огляді шкільної практики, а також на думці міжнародних експертів.

«Ми вперше зайнялись вивченням впливу стрімко розвиваючих технологій у початковій та середній школі і ми сподіваємося, що наші висновки допоможуть вчителям планувати свою роботу в майбутньому, беручи до уваги сучасні тенденції», - сказав Ларрі Джонсон, Генеральний директор NMC. «Технології, які ми опишемо, можуть змінити наше розуміння навчального процесу на короткотривалий та довготривалий терміни»:

1. Середовище для колективної творчості (collaborative environments)

Цей термін об’єднує все, починаючи від найпростіших он-лайн середовищ для спільної роботи, наприклад «Вікі» до ігор, популярних у використанні, і від платформ для соціальних мереж до трьохвимірних віртуальних світів.

В якості прикладу для створення даних середовищ були проведені Voicethread, які дозволяли користувачам збирати голосові коментарі на рахунок представленого медіа, та Ning (середовище, яке дозволяє вчителям створювати власну соціальну мережу, включаючи RSS- течії, синхронний та асинхронний чат, форуми, спільні документи, календарі, музикальні та фотоархіви.

Дані середовища спонукають учнів до роботи в командах та проявленню критичного мислення. Проблема, яка постає перед вчителем - яким чином задіяти всі якості в режим реального часу.

2. Он-лайнові засоби спілкування (online communication tools)

Відповідно до висновків доповіді ці засоби допомагають школярам вийти за рамки своїх класів й активно взаємодіяти зі своїми «напарниками» (peers) із інших країн, а також спілкуватися з експертами на різні навчальні теми. Доступ до даних мереж дозволяє школярам проявити себе, самостійно висловитися, а також порівняти свої висновки із думками інших людей. Наприклад можна говорити про такі загально відомі мережі, як Твіттер (Twitter), Скайп (Skype) та Едмодо (Edmodo). Вони можуть бути своєрідною платформою для створення особистих мікроблогів для безпечного спілкування вчителів та школярів на навчальні теми.

3. Мобільні прилади (mobile devices)

Останнім часом підлітки все частіше почали використовувати смартфони та інші новинки, які можуть записувати аудіо та відео. В них збільшилися розміри пам’яті та полегшився доступ до мобільного Інтернету. Відповідно до їх функціональності мобільні пристрої все більше схожі на ноутбуки.

Комбінація спеціально створених доповнень та самих пристроїв, які школярі та вчителі завжди можуть носити з собою, дає хорошу можливість використовувати їх в будь - який зручний час. Навички тайм-менеджменту допоможуть потім їм в житті. Вплив мобільних пристроїв на шкільну освіту може бути досить серйозним.

4. Обчислювальні хмари

Цим терміном називають сукупність комп’ютерів, об’єднаних в мережі для розподілу обчислювальної потужності та програм між ними. Такі сервіси в мережах Інтернету, як Флікр (Flickr), Документи Гугл (Google Docs) та Ютуб(You Tube) використовують «обчислювальні хмари» в якості своєї платформи.

Програми в мережі Інтернет пропонують вчителям та школярам безкоштовні програмні ресурси. Доповнення та додаткові функції для електронного листування, редагування текстів, електронних таблиць, презентації в даний час можна виконувати за допомогою веб-браузерів, в той час як необхідне програмне забезпечення та самі файли залишаються в «обчислювальних хмарах».

5. Розумні об’єкти (Smart Objects)

«Розумний об’єкт» про який йтиметься далі - це будь-який фізичний об’єкт, який включає в собі унікальний ідентифікатор, який може нести в собі інформацію про даний об’єкт. Розумний об’єкт з’єднує фізичний світ із світом інформаційним. Розумні об’єкти можуть бути використані для керування фізичними об’єктами із використанням цифрових засобів, відслідковувати їх «життя», прикріплювати до них описи, анотації, думки, інструкції, навчальні матеріали, фотографії тощо. Наприклад, ви тільки доторкнулись до фотографії коханої людини, яка відзначена двох-вимірним штрих-кодом (тегом), як ваш мобільний телефон вже почав набирати номер телефону коханої людини.

Шкільні бібліотеки, наприклад, могли б використовувати розумні об’єкти для відстеження фонду, а також за рухом книг.

6. Персональний веб (The personal web):

Цим терміном описується сукупність технологій, які дозволяють керувати, переробляти та редагувати зміст мережі, а не тільки переглядати його. Персоніфіковані веб-технології допомагають користувачам «переробляти» зміст мережі, виходячи із власних інтересів.

Найпростіші послуги, які дозволяють користувачам створювати персоналізовані інформаційні середовища в мережі, вже зараз можуть використовуватися для середньої та старшої школи. Однак широке використання цих засобів вкрай обмежене, оскільки ще в силі політика обмеження доступу до мережі та фільтрації доступної інформації.

Експертами відзначається, що в дискусіях про майбутні технології в навчанні, постійно виникають дві теми: оцінювання (assessment) та фільтрація (filtering). Оцінювання робіт учнів залишається каменем спотикання для викладачів всіх рівнів, особливо в контексті нових медіа та спільної роботи в мережі. Дуже важко оцінити роботу школяра, яка міститиме в собі форум, відео чи проект, де була колективна праця. Іншою проблемою є фільтрація, оскільки програми фільтрації обмежують доступ до багатьох сторінок Інтернету, а це обмеження не буде сприяти творчій роботі учнів.

В сучасному суспільстві, ми розуміємо, що без готовності працювати з новими технологіями, ми не зможемо рухатись вперед. Кожного року молодь все більше відкриває себе Інтернету, а Інтернет стає все доступнішим. Завданням сучасного вчителя повинно бути «приручення» нових технологій та використання їх тільки на користь учнів та на подальший їх розвиток. Зацікавити учнів, мотивувати їх - прерогатива майбутнього, адже всі ми розуміємо, що навчання не закінчується в школі, а продовжується на протязі подальшого життя. Ми вже не можемо закрити очі на тенденції сучасності, ми тільки можемо йти в ногу з часом, оскільки саме цього від нас та наших учнів вимагає сучасне суспільство.

Література:

  • Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. К. Ленвіт, 2009 р. – 261с.
  • www.mon.gov.ua
  • http://www.cvoippo.edu.ua
  • Концепція профільного навчання в старшій школі. Інформаційний збірник МОНУ 2003, №3, стор.3-15.
  • Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В. Навчання творчого письма іноземною мовою у старших класах середньої школи. Іноземні мови. - 1996.- №3-4.- с.118-123.
  • Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови. Перекл. та адаптація Л.В.Биркун.- Oxford University Press, 1998.- 48 с.
  • Modern Languages: Learning, Teaching, Assessment. A Common European Framework of Reference. Council of Europe, Education Committee. – Strasbourg. 1998. – 224p.

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети