(044)240-21-01 phone logo

“Hook, Book, Look, Took”

Автор 
Оцените материал
(6 голосов)

Лисак Оксана Русланівна, вчитель англійської мови
Долинської ЗШ І-ІІ ступенів
Запорізького району Запорізької області

Hook-Book--Look-Took-1Знання іноземних мов є важливою передумовою для особистих, культурних, професійних та економічних контактів. Зростаючі потреби в спілкуванні та співпраці між країнами та людьми з різними мовами та культурними традиціями, нова освітня система в Україні вимагають суттєвих змін у підході до викладання, оновлення змісту та методів навчання іноземних мов.



Hook-Book--Look-TookЯк відомо, велике значення в організації навчального процесу має мотивація навчання. Вона сприяє активізації мислення, викликає інтерес до того чи іншого виду занять, до виконання тієї або іншої вправи. Використання різноманітних прийомів навчання сприяє закріпленню мовних явищ у пам’яті, створенню більш стійких зорових і слухових образів, підтримці інтересу і активності дітей.


Щоб виконати всі функції, які покладено на вчителя, я використовую систему “Hook, Book, Look, Took”. Вперше її використали Лоуренс Річардс і Гері Бредфелдт у 1998 році. “Hook, Book, Look, Took” – це 4-рівнева стратегія, яка особливо популярна у недільних школах. Але її можна пристосувати і до звичайної школи. Урок складається з 4 частин. Спочатку вчитель готує дітей до сприйняття нового матеріалу через якийсь цікавий прийом, тобто, спочатку необхідно «схопити» увагу студентів аби ввести їх в урок та зацікавити - Hook. Далі ознайомити із матеріалом уроку – Book. Після цього необхідно показати дітям як ці знання застосовувати у житті – Look. Нарешті, підвести підсумки уроку таким чином, щоб діти засвоїли матеріал і могли використовувати знання – Took.

 

Розглянемо детальніше кожен з етапів.

Етап Опис Мета Приклад
Hook

Всі вчителі розуміють важливість цього кроку, особливо при роботі з учнями початкових класів. На цьому етапі вводимо і готуємо учнів емоційно, лінгвістично. Для вирішення цього завдання застосовують різні прийоми: створення ситуації новизни, актуальності, морального переживання, цікавості, подиву, образності та ін. Вони є першим кроком до формування пізнавального інтересу. Це повинно бути весело і приємно. Наприклад, пісні, ігри, танці, малюнки або інші заходи, щоб привернути увагу дітей. Враховуючи, що учні молодших класів мають короткотривалу увагу, їх інтерес необхідно підтримувати протягом всього уроку. Завдання для даного етапу мають бути пов'язані з основною метою уроку, а також направляти учнів на основні напрямки діяльності на уроці і стати «мостом» для наступного етапу уроку.

  • Привернути увагу
  • Позитивна мотивація
  • Поєднати з попередніми знаннями
  • Виступити в якості переходу до роботи з підручником
  • Прослухову вання пісні, діалогу
  • Гра
  • Мозковий штурм
Book

Це головна частина уроку. Під книгою можна розуміти будь-який текстовий матеріал, з яким будуть працювати учні. Ключовим фактором при виборі матеріалу є те, що він повинен бути цікавим, приємним, зрозумілим для учнів, щоб отримати максимум уваги учнів. Можна використати на даному етапі читання вчителем, читання дітьми вголос, по черзі. Використання ілюстративного унаочнення у вигляді малюнків, карток, таблиць тощо дає хороший результат, адже в дітей добре розвинена зорова пам'ять. Якщо ж учитель скористається предметним унаочненням (іграшки, реальні предмети, макети) - ще краще, тому що учень може доторкнутися до них, узяти в руки, виконати будь-які інші дії, погратися з ними.

  • Ознайомити з новим матеріалом
  • Допомогти учневі в розумінні матеріалу
  • Провести спостереження
  • Прочитай і передбач
  • Прочитай і перекажи
  • Слухай і малюй
  • Виразне читання
Look

На третьому етапі необхідно звернути увагу учнів на конкретний матеріал, який їм необхідно засвоїти. Це можуть бути промовляння, написання, пояснення значень, опис, деякі граматичні структури. Цей крок може бути інтегрований з другою стадією, на якій учитель може пояснити коротко деякі особливості мови, на які слід звернути особливу увагу. Це також можуть бути окремі вправи після другого етапу. Дуже важливо для вчителів пам'ятати, що вони не повинні витрачати надто багато часу на цей етап, і вправи повинні бути доцільними і відповідними до програми.

- Створити умови для застосування знань
  • Лексичні, граматичні вправи
  • Ігри
Took

Цей етап є висновком до всього уроку. Питання, яке стоїть на цьому етапі: що ми хочемо, щоб наші учні найбільше запам'ятали з уроку? Значення деяких нових слів? Це вимова деяких голосних звуків? Деякі моменти граматики?

- Для конкретного застосування знань
  • Перегляд відео і спів пісні
  • Складання сенкану
  • Мікрофон
  • Мозковий штурм

Структура ця проста, універсальна, що дозволяє вчителю творчо підходити до кожного етапу.

Hook-Book--Look-Took-2Отже, оволодіння учнями іншомовним спілкуванням передбачає формування у них певного рівня комунікативної компетенції. Система вправ для іноземної мови завжди повинна мати на меті практичне оволодіння іноземною мовою. Головне призначення вправ заключається у тому, щоб забезпечити оволодіння навчальним матеріалом як у рецептивному, так і у репродуктивному плані.

 

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети