(044)240-21-01 phone logo

Формування лексичної компетенції учнів початкових класів через НМК “Get Set Go”

Автор 
Оцените материал
(6 голосов)

formuvannya-leksichnoyi-kompetentsIyi-uchnIv-pochatkovih-klasIv-cherez-nmk-get-set-goЛисак Оксана Русланівна, вчитель англійської мови
Долинської ЗШ І-ІІ ступенів
Запорізького району Запорізької області

Вже 2 роки я працюю з НМК “Get Set Go”. Даний курс складається із учнівського підручника, робочого зошита, аудіододатку та методичного посібника для вчителя. Він створений на основі концепції позитивної мотивації молодшого школяра до вивчення іноземної мови, яка ґрунтується на 3 складових: комунікативно-ігровій методиці, створенні траєкторії особистого успіху учня та формуванні навичок позитивної взаємодії. Навчально-методичний апарат передбачає імпліцитне вивчення граматичних явищ у контексті дитячих комунікацій. НМК демонструє широке використання ритміко-пісенного матеріалу, який допомагає тренувати й закріплювати мовленнєвий матеріал, створювати позитивний настрій на уроках. Ілюстративний матеріал є функціональним і привабливим. У зоні особливої уваги залишається завдання навчання учнів читання англійською мовою. Велика увага приділяється граматиці.

Одним із важливих завдань, яке ставиться перед учнями при вивченні іноземної мови, є оволодіння лексичною компетенцією, оскільки вона є складовою комунікативної компетенції учнів. Під лексичною компетенцією розуміють лексичні знання, а також здатність використовувати мовний словниковий запас у мовленні: усному та писемному.

Для учнів початкових класів при формуванні лексичної компетенції найдоцільніше використовувати ігри.

Про навчальні можливості ігор відомо вже давно. Використовуючи ігри, як засіб навчання в навчальному процесі, багато педагогів відзначали, що вони містять великі потенційні можливості. У грі проявляються особливо повно і часом несподівано здібності людини, дитини особливо. Гра - особливо організоване заняття, що вимагає напруги емоційних та розумових сил. Гра завжди передбачає прийняття рішення - як діяти, що сказати, як виграти? Бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність граючих. А якщо дитина буде при цьому говорити іноземною мовою? Для дітей гра, перш за все, захоплююче заняття. Цим-то вона і приваблює вчителів, в тому числі і вчителів іноземної мови. У грі всі рівні.

Слова зберігаються в пам'яті асоціативно-тематичними групами. Тому, формуючи в дитини базовий словник, тобто запас "цеглинок", з яких вона буде будувати фрази, нам необхідно вводити нові лексичні одиниці тематичними групами. У зв'язку з цим у НМК “Get Set Go” відбувається об'єднання навчального матеріалу навколо основних лексичних тем, наприклад: зовнішність, погода, тварини, відпочинок, одяг, тощо. Щоб слова і вирази запам'яталися міцно, їх треба дуже багато разів повторювати. А щоб повторення не набридло дитині, при навчанні лексиці доцільно використовувати ігри на картках, картинках або кубиках.

Так, наприклад при вивченні неправильних дієслів пропоную учням зіграти в доміно, де з однієї сторони написана 1 форма, а з іншої – 2 форма. Завдання: сполучити 1 і 2 форми.

had go went know knew eat
ate give gave say said have

Для закріплення декількох розділів можна запропонувати гру «Я знаю 5 …», де учні по черзі називають по 5 слів з розділу, перемагає той, хто назве 5 слів і не повториться.

«Їстівне-неїстівне». Називаю слова, знання яких необхідно перевірити, упереміш з іншими, і при кожному слові піднімаю руку. Якщо назване слово відноситься до потрібної групи ("Clothes"), діти теж піднімають руку, якщо ні - просто сидять. Підняття руки можна замінити ударами, тупанням, кашлянням - спосіб реакції можуть запропонувати самі діти, тоді їм буде приємніше працювати. Наприклад: dress, monkey, parrot, hat, jumper, tennis, snake, shirt, lion, skirt, camel, frog, T-shirt, blouse, basketball, bird, trousers, shorts, ant, giraffe, volleyball, jacket, jumping, belt, socks, shoes.

"Гарна фраза" - гра спрямована на відновлення заданого цілого з окремих частин. Приклад. На дошці - репліки з різних діалогів. Члени різних команд підбігають до дошки, забирають "свої" слова, фрази, репліки відповідні заданим їм темами, розміщують їх на своєму ігровому полі (стіна, дошка) і презентують роботу. Подібним чином можна "перекрутити" і "розкрутити" вивчений навчальний матеріал.

"Знайди пару". Цю ігрову вправу можна використовувати при формуванні готовності до спілкування. Учитель заздалегідь готує набір карток з репліками героїв різних діалогів, які могли б скласти пару. Для виконання завдання потрібно свобода переміщення гравців: вони ходять по класу, порівнюють картки і шукають свою пару. В кінці можна попросити декілька пар розповісти свої діалоги. Вправа - прекрасний спосіб навчання розуміння висловлювання, висловлюватися самим. Наприклад:

Hello, Helen.What’s the matter with you?
Yes, there is.
My head hurts and I’ve got spots.
It’s between the bank and the police station.
Is there a river in London.
Where’s the supermarket?

"Чорний ящик", в якому сховалося слово (малюнок або реальний предмет). Розповідаю про це слово, не називаючи його. Завдання учнів - здогадатися.

“What’s my opposite?” Пропоную учням назвати протилежні за значенням слова і скласти з ними речення. Наприклад: tall-short, summer-winter, day-night, before-after, clean-dirty, fat-thin, old-new, dark-light, difficult-easy.

“Name the words” Ділю клас на 2 команди, завдання – найшвидше написати всі слова, які стосуються цього слова. Наприклад: water (a fish, a wave, a frog, a ship, a crocodile); classroom (a pupil, a teacher, a ruler, a book, a pen, a table, a desk, a map).

Інсценування діалогів. Наприклад, “A birthday party”, де 1 учень – іменинник, а інші – вітають його, “In the shop”, де 1 учень – продавець, останні – покупці, “At the zoo”, де 1 учень – директор, до нього приходять тварини, щоб влаштуватись на роботу (директор запитує “Who are you?”, учень-пташка відповідає “I am a bird.” , директор: “What can you do?”, учень: “I can fly.”

“Who will say more?” Я запитую по черзі у учнів про щось, наприклад, ‘What is spring?”, “What is shop?”, “What is country?”, а учні кажуть декілька речень на задану тему, 1 правильне речення – 1 бал.

«Дерево мови». Діти малюють слова, які вивчили з певної теми, і прикріплюють їх до загального дерева.

Отже, правильне вживання лексики та насичений словниковий запас – це ключ до вільного іншомовного спілкування. Вибір того чи іншого засобу введення нових лексичних одиниць зумовлюється характером лексичної одиниці, змістом поняття, яке вона передає, етапом навчання, рівнем мовленнєвої підготовки учнів.

1 Комментарий

  • Комментировать Наталія Костишин Воскресенье, 14 Декабря 2014 15:53 написал Наталія Костишин

    Пані Оксано!Щойно прочитала Вашу статтю про формування лексичної компетенції учнів початкових класів. Я згідна з Вами, що для учнів початкових класів при формуванні лексичної компетенції найдоцільніше використовувати ігри. Ви навели зразки дуже цікавих ігор, які кожен вчитель зможе використати на своїх уроках. Я думаю, що скористаюся ними також.

Оставить комментарий

Издательства

Рассылка

Подпишитесь на нашу рассылку

Корректор

Если Вы вдруг найдёте ошибку на нашем сайте, выделите её и нажмите клавиши Shift+Enter чтобы сообщить нам об этом. 

Социальные сети